Відверта розмова з Доменіко Ларато - шеф-дизайнером компанії BLEST. Щиро про секрети професії, майбутнє українського меблевого ринку і про пошук свого місця на Землі.


Доменіко, розкажіть, коли Ви почали працювати в BLEST, якими були Ваші першочергові завдання?

Я прийшов в BLEST в 2012 році. На той час, власник компанії Сергій Савченко шукав консультанта, який би міг допомогти в налагодженні певних питань виробничого процесу. Йому порекомендували мене. У той час я працював в Росії. Ми зустрілися, познайомилися і мене зацікавили амбіції власника компанії, я сприйняв це як новий цікавий виклик для себе.


Вам запропонували кращі умови?

Насправді, пропозиція з України поступалося моїм умовам в Росії. Однак, тут вирішальною була особистість Сергія Савченко. Я відчув, що з цією людиною зможу втілити свої ідеї в життя, отримаю необхідний рівень творчої свободи. Тому, я прийняв його пропозицію і переїхав до Черкас, де і знаходиться виробництво компанії BLEST. І пропрацював там майже два роки.

Моїм першочерговою місією було налагодити роботу КТВ (контрольно-технологічного відділу) - це, по суті, відділ де створюються нові моделі. Також, потрібно було налагодити роботу цеху шкіри. І, звичайно ж, створювати нові моделі. Це був період активного оновлення компанії, оновлення дизайну м'яких меблів, які компанія випускала. Приємно, що навіть через вісім років, моделі, створені на початку моєї роботи в BLEST, досі популярні на ринку. Це був дуже щасливий період моєї кар'єри.


А чому тоді Ви пішли з компанії?

У той час так склалися сімейні обставини. Моя дружина - росіянка, а наша дитина тоді жила з бабусею в Росії. Ми повернулися в Росію заради дитини. Там продовжив працювати. Потім, ще були Емірати: Дубаї та Абу-Дабі, повернення в Італію, в нашу з братом Френческо компанію Larato Design ... Але для себе я зрозумів, що мій дім залишився в Україні. Всі ці роки я сумував за Україною і дуже хотів сюди повернутися. Моє бажання здійснилося 13 травня 2019 року - я знову повернувся в BLEST, правда вже не в Черкаси, а в Київ.


А чому Ви хотіли повернутися з Італії в Україну?

Насправді, після України, я ніде не відчував себе комфортно, в так само і в Італії. У мене було багато роботи, я нічого не потребував, крім відчуття такого душевного спокою, з яким я жив і працював в Україні. Я дуже полюбив українську культуру, менталітет людей. Мені подобається, що українці - чесні і порядні люди. Мене вразила одна ситуація: я йшов по вулиці і побачив як перехожий загубив гаманець, а людина, яка йшла за ним підібрала гаманець і просто повернув гаманець. Розумієте, в Італії така ситуація просто неможлива! У Європі, на Близькому Сході у всіх на думці тільки гроші. Італійські жінки прямо говорять, що без грошей любов неможлива. Їх цікавить тільки статки чоловіка. А в Україні це не так для переважної більшості. Я був вражений ставленням українських жінок до своїх родин, чоловіків, дітей і до самих себе. Українські жінки дуже вродливі і вміють стежити за своєю красою. Вони мають чудовий смак. Навіть якщо одяг і коштує недорого, то він буде завжди підібраний зі смаком. Італійки ж намагаються все компенсувати високою вартістю речей і гучними іменами брендів.


Розкажіть докладніше про старт вашої дизайнерської кар'єри

Після служби в армії, в 20 років я пішов працювати в меблеву фірму Natuzzi розкрійником. Потім збирав меблі, працював з оббивними матеріалами ... Одним словом, за два роки пройшов всі можливі етапи виробництва звичайним робочим. Цей період навчив мене розуміти, які рішення потрібно ухвалювати на стадії розробки дизайну, щоб його можна було реалізувати на виробництві. Після двох років роботи, мені вже стали довіряти керівні посади. Я почав працювати модельєром, прототіпістом, створював нові моделі м'яких меблів.

Я з дитинства захоплювався дизайном і завжди мріяв цим займатися. Моя мама - модельєр, тому я дуже рано навчився шити, розбиратися у властивостях тканин, кольорах і відтінках, «бачити» готовий виріб ще задовго до його реалізації. Одне, чого я до сих пір не вмію робити на високому рівні - це малювати ескізи.


А як створити виріб без ескізу?

Створювати дизайн без ескізу не важко. В Італії дизайнери спочатку працюють на виробництві, на практиці вивчають технологічний процес. Саме це дає розуміння як створити кінцевий продукт. Дійсно, я не вмію малювати як Джотто, але я думаю з точки зору технології виробництва. Дизайн і виробництво повинні йти разом, бути єдиним процесом, тоді можна прогнозувати перспективи виробу на ринку. Щоб створити «бомбу» потрібно, щоб виріб втілював чотири основні якості: привабливий дизайн, функціональність, створював комфорт і мав привабливу ціну. Можна додати ще п'яту складову - простоту у виробництві. Але дотримуватися цього балансу дуже важко. Тому я переконаний, що створення дизайну без глибокого знання виробництва майже неможливо. Можна зробити дуже гарний ескіз, навіть виготовити прототип. Але коли складність виробу і вартість виробництва змушує ставити високу кінцеву ціну для клієнта, то такий продукт не буде успішним на ринку.


Ви добре знайомі з українським ринком меблів. Як Ви оцінюєте його рівень?

На українському ринку багато цікавих виробників і багато дійсно красивих меблів. Правда, я вважаю, що 90% всього ринку має дещо застарілий дизайн. Ще хочу виділити широкий сегмент меблів середньої цінової категорії. Наприклад, в Італії такого немає - все або дуже дорого, або дуже дешево, немає середини. В Україні ця ніша існує і в ній дуже цікаво працювати. І ще одне, в Україні дешеві меблі позбавлені ​​естетичності, вони не красиві. Моя ж мета - наповнити естетичним дизайном і дешевий сегмент. Довести, що і недорогі меблі можуть мати привабливий вигляд.

Саме тому в BLEST ми робимо 3 основних лінійки моделей. BLEST Smart і Praktica - лінійки м'яких меблів для молодих сімей, які об'єднують в собі функціональність, комфорт і виконані в стилі модерн. Вони прекрасно підходять для приміщень з невеликою площею.

Середній сегмент представлений лінійкою BLEST Home, де основний акцент робиться на комфорт, дизайн і тканини. А в преміум сегменті, в BLEST Individual, представлені найкрасивіші дивани в світі, просто найкращі!

Я люблю всі свої меблі однаково. Мені не важливо скільки в підсумку буде коштувати диван, дешевий він або дорогий. Вони всі - мої "діти" і в кожному з них втілені мої знання, досвід і любов до моєї справи.


Як, на Вашу думку, карантин, викликаний поширенням коронавируса, в перспективі вплине на подальший розвиток українського меблевого ринку?

Я вважаю, що український ринок трансформується, і ще більше зросте середній ціновий сегмент. Під час карантину люди стали більше думати про облаштування свого будинку, як організувати для себе комфортний робочий простір. Вважаю, що люди тепер будуть більше думати про облаштування власного будинку, а не про подорожі чи розваги. Відповідно, підвищиться і їх рівень вимог до меблів: дизайну, практичності і функціональності. Після карантину багато людей ще довго будуть працювати з дому і будуть готові вкладати кошти в облаштування власного будинку. Як на мене, то майбутнє за продуктами середньої цінової категорії.


А як Ви бачите подальший розвиток компанії BLEST в пост карантинний період?

У BLEST зібралася дуже хороша команда з високим рівнем комунікації. Кожна наша лінійка буде розвиватися згідно намічених планів. У 2020 році ми суттєво оновимо дизайн наших новинок, вони будуть відображати сучасний стиль: високі спинки, ще більше м'якості і комфорту, високі ніжки ... У преміальному сегменті BLEST Individual буде ще більше моделей в натуральній шкірі. Середній сегмент і далі буде представлений в лінійці BLEST Home, а лінійка Smart повниться компактними, красивими і високо функціональними моделями. Дитяча лінійка BLEST Kids отримає ще більше м'яких і компактних меблів. Зараз ми додатково розробляємо колекцію BLEST Contract, куди увійдуть моделі для готельно-ресторанного бізнесу. Ми все це могли б реалізувати за шість місяців, але пандемія COVID-19 внесла свої корективи.


Продукція компанії BLEST тепер експортується в Італію. Як Ви оцінюєте шанси продукції української компанії на італійському меблевому ринку?

У BLEST, на самом деле, большие перспективы на итальянском и вообще на европейском рынке. Я так утверждаю, потому что досконально знаю итальянский рынок. Мы предлагаем высококачественный продукт с итальянским дизайном за умеренную цену. Это то, чего не хватает не только в Италии, а вообще в Европе. Продукция BLEST значительно доступнее по цене, чем итальянская мебель, и даже превосходит её по качеству. Дешевый сегмент сейчас предлагает Китай и Польша, но наше украинское качество в разы лучше. Мои слова подтверждаются фактами: в первый же день работы магазина BLEST в Риме было продано несколько диванов, а клиенты остались в восторге от украинской мебели. Это дает нам основания рассматривать Италию как базу для продвижения нашей мебели на весь европейский рынок.


Яким Ви бачите майбутнє компанії, скажімо, через 10 років?

Через десять років BLEST - це виробництво в 50000 м2 з великою часткою експорту в країни Європейського Союзу та Північної Америки. Це не мрії, а планомірне виконання стратегії нашої компанії. Уже в цей, 2020 рік, ми плануємо перший етап розширення виробництва. Правда, нашим великим планам трохи завадив коронавірус. Однак, ми карантин розглядали як серйозний коректив, а не безнадійну проблему. Тому, я переконаний, що ми реалізуємо нашу стратегію.

Уже в цьому році, незважаючи ні на що, ми почали «революцію» в меблевому дизайні на українському ринку. Ми суттєво оновлюємо наш модельний ряд. Тепер в тренді дивани з високими спинками, на високих ніжках, м'які, зі збільшеним рівнем комфорту. І перші наші новинки ми вже представили на виставці KIFF 2020. До кінця року випустимо ще більше нових моделей, революційних для українського ринку. Наші клієнти будуть задоволені!
Поділитися статтею: